Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Otázky ke státní závěrečné magisterské zkoušce - Obor Řízení podniku a podnikové finance

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
1. Marketingová prostředí a nástroje jejich analýzy

- Mikroprostředí
- Makroprostředí

Mikroprostředí
- patří sem faktory, které může podnik využít a ovlivnit
- faktory : daný subjekt - podnik, firma, organizace, zákazníci, dodavatelé, distribuční články, konkurence

Makroprostředí
- patří sem faktory, které nemůže podnik ovlivnit
- faktory : sociální, technické a technologické, ekonomické, politicko-legislativní ( STEP )

Prostředí:
- Blízké
- Širší
- Vzdálené

Vzdálené ( externí ) prostředí
- nelze být podnikem přímo řízeno, ani ovlivňováno
- faktory vzdáleného prostředí - STEEP analýza
- Sociologické : rozložení obyvatelstva, porodnost, očekávání zákazníků, životní styl
- Technologické : výkonnost informačních komponentů, globalizace a IT
- Ekonomické : reformy, DPH, daňová politika, vstup do EU, úroková míra, inflace
- Ekologické : mezinárodní dohody o ochraně ŽP - dotace, fondy na ochranu ŽP
- Politicko-právní : vládní politika, bezcelní zóny, daňové prázdniny, investiční pobídky, právní normy, dohody o volném obchodu

Analýza vzdáleného prostředí je důležitým základem marketingových průzkumů, zejména máme-li otevírat nové trhy.
I u analýzy širšího prostředí je důležité monitorovat jednotlivé faktory průběžně. Známá je analýza PEST : politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí.
Hodnocení (0x):