1) Význam a obsah vzdělávání v lesnické politice Význam politického vzdělávání _ Obecným cílem je, aby se každý občan naučil odhadovat a brát v úvahu důsledky svého konání na ostatní _ V lesnické politice je to poznávání souvislostí mezi procesy v oblasti lesů a jejich vliv na politická rozhodnutí
Obsah politického vzdělávání - dle skript Politické vzdělávání v sobě zahrnuje vzájemně podmíněné oblasti: 1) poskytování znalostí a vědomostí, 2) rozvíjení schopností poznávat politické, kulturní a hospodářské souvislostí 3) rozvíjení schopnosti kritického usuzování, jako předpokladu pro odpovědné jednání 4) rozvíjení schopnosti tolerance
1. Politické vzdělávání nezahrnuje jen odborné znalosti příslušného oboru. Je nutná také znalost historie institucí a úseků lesnické politiky, lesopolitických problémů a konfliktů (např. problému les a zvěř), která umožňuje dobré chápání kontinuit a přelomů, minulých i současných vlivů, ale hlavně pomáhá nalézt optimální řešení problému. 2. Schopnost poznávání politických souvislostí se může získávat poznáváním historického vývoje vztahů mezi hospodářstvím, společností a politikou, jakož i politických systémů. 3. Schopnost kritického usuzování, jako předpokladu pro odpovědné jednání, vyžaduje znalosti o způsobech působení politického systému a o vzájemných vztazích v něm. 4. Z rozdílných zájmů jednotlivých občanů vyplývá, že jeden a týž politický problém dává možnost vzniku různých názorů a návrhů řešení. Konsensus nebo kompromis může být nalezen jen formou dialogu. To však předpokládá další demokratický přístup k věci: toleranci. Snaha po toleranci, při které bereme na vědomí protikladné zájmy, aniž bychom se vzdali vlastního mínění, je hlavním cílem politického vzdělávání.