Na samý úvod patří velké poděkování Gymnáziu Písek, konkrétně Mgr. Jakubovi Cenkovi, který na této škole vyučuje Základy společenských věd, za ochotu podělit se o zkušenosti s Mediální výchovou, za podnětné rady a nahlédnutí „pod pokličku“ zavádění Rámcového vzdělávacího programu do života píseckého institutu. Jihočeské gymnázium patří rozhodně k těm osvícenějším, co se pohledu na mediální výchovu týče. Dobře si uvědomují, že média v dnešní době zasahují do života každého z nás natolik významně, že je třeba zejména u dětí a mládeže budovat jistou mediální gramotnost. Mediální výchova se tam tedy již brzy stane součástí rozvrhů, a to dokonce v podobě samostatného předmětu. Pedagogický sbor, v čele s Mgr. Petrem Píchou, se vší pokorou přiznává, že má před sebou ještě dlouho cestu, během které bude Školní vzdělávací program a samotné osnovy upravovat, rozpracovávat a doplňovat tak, aby vyhovoval všem účastníkům vzdělávacího procesu a také potřebám současné společnosti. To se týká i Mediální výchovy, která je navíc jedním z nováčků mezi předměty. Kromě teoretické části zahrnující detaily z Rámcového vzdělávacího programu práce popisuje, jak si dnes Gymnázium Písek stojí při jeho zavádění a jak se vypořádává s nutností zařadit do rozvrhů Mediální výchovu. Navrhované řešení pak rozebírá její obecné nasazení do všech studijních programů, nastiňuje možná tématu na roční kurs se vzorovou ukázkou jedné vyučovací hodiny.