Rizika spojená se vstupem nového produktu na trh klasicky vyjadřuje matice Ansoffova - podle umísťování výrobků na trzích se zde rozlišují čtyři strategie.
1.1. Strategie tržní penetrace
Usiluje o využití tržního potenciálu danými výrobky na stávajících trzích formou zintenzívnění užití produktu u stávajících zákazníků, získáváním zákazníků, kteří dosud nakupovali u konkurence nebo výrobek dosud nepoužívali.
1.2. Strategie rozvoje trhu
Představuje proniknutí na nové trhy se stávajícími výrobky anebo získávání nových tržních segmentů pomocí speciálního provedení výrobků dle požadavků konkrétní cílové skupiny. Největším rizikem je zde riziko komerční.
1.3. Strategie rozvoje výrobku
Spočívá v nabídce nových výrobků pro stávající trhy a má formu inovace, resp. rozšíření programu nabídky vývojem nových provedení výrobků. Získat nové zákazníky superioritou známých produktů představuje vysoké technické riziko.
1.4. Strategie diverzifikace:
Pronikání nových výrobků na nové trhy je vždy zatíženo vysokou rizikovostí. Zde se kombinuje jak komerční, tak i technické riziko.