Analýza - rozbor Andragogika 1. Teorie vzdělávání dospělých, která se vyvíjí jako samostatný vědní obor vedle klasické pedagogiky. Andragogika má interdisciplinární charakter, vědecky se rozvíjí zejm. 60. let na vysokých školách, má svou infrastrukturu, odborné časopisy, konference aj. 2. Studijní obor, připravující specialisty pro práci v oblasti vzdělávání dospělých, personalistiky řízení lidských zdrojů aj. Autorita - Legitimní moc. Moc uplatňovaná v souladu s hodnotami těch, kdo jsou ovládáni, jim přijatelnou formou, která si získá jejich souhlas. Rozlišuje se autorita tradiční(formální), založená na postavení nositele autority v hierarchii nebo na jeho příslušnosti k určité sociální skupině, bez ohledu na jeho osobní kvality. A autorita neformální (vyplývá ze svobodného uznání převahy v některé významné oblasti a pozitivního hodnocení jejího nositele) ta může být dále autoritou racionální, kterou jedinec získal, protože vzhledem ke svým znalostem nebo jiným odborným předpokladům je pro určitou funkci logicky nejlepším kandidátem, nebo autoritou charismatickou, danou zvláštními povahovými rysy jejího nositele. Přijetí autority významným způsobem zefektivňuje práci skupiny. Behaviorismus - Psychologický směr, zastávající názor, že předmětem vědeckého zkoumání by mělo být pouze pozorovatelné, měřitelné chování organismu. Zvýrazňuje úlohu vnějších podnět, prostředí, záměrného působení. Vznikl začátkem 20. století v USA zásluhou J.B.Watsona.