Úvodem této eseje by bylo vhodné definovat, jak český právní řád pojímá skrytou reklamu. Skrytá reklama (pro účely zák. č. 40/1995 Sb., § 2, zákona o regulaci reklamy) je taková reklama, u níž je obtížné rozlišit, že se jedná o reklamu, zejména proto, že není jako reklama označena. Český právní řád nezná termín product placement, a proto se spíše posuzuje jako skrytá reklama. V současné době se hledá takové řešení a systém, který by mohl přijmout product placement jako legální sdělení, za předpokladu, že z kontextu použití produktu nebude například vyplývat výzva k jeho prodeji. Takzvaný product placement zmiňuje i nová evropská směrnice, která reguluje reklamu. Z nového opatření vyplývá, že by měly být v rámci celé EU zakázány reklamní produkty v dětských pořadech, dokumentech a ve zpravodajství. Programy, ve kterých jsou reklamní produkty umístěny, by měly být nově označeny na začátku a na konci vysílání. Každých 20 minut by se na obrazovce měla rovněž objevit informace o tom, že se v pořadu nachází placená reklama.