Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Vliv informačního média na společnost

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
ÚVOD
Naši současnost charakterizují pojmy jako “informační společnost” nebo “mediální společnost”. Podobně jako byly předešlé dějinné etapy určovány technickými revolucemi či sociálními změnami, jsou pro naši dobu příznačná masová média a jejich razantní rozvoj. Je to poprvé v dějinách, kdy mají lidé tolik různých možností jak získávat informace , vzdělávat se a bavit z různých zdrojů.
Čím více získávají informace na významu, tím větší je zodpovědnost “výrobců médií”, tedy těch, kteří v médiích vybírají informace, zpracovávají je a předkládají čtenáři, posluchači nebo divákovi. S růstem významu a moci médií roste pokušení jejich výrobců uplatňovat vlastní vliv a dokonce můžeme sledovat snahu o manipulování procesu tvorby veřejného mínění.
Sledujeme-li vývoj lidské komunikace od nejstarších dob do současnosti, můžeme pozorovat, jak v evoluci lidé procházeli odlišnými komunikačními stadii. Se vzrůstající rychlostí postupovali z období signálů k následujícím, v nichž ovládli řeč a jazyk. Následně získali schopnost psát, pak tisknout a nakonec dobyli jak čas tak prostor v současném období vyspělých médií.
Jedním z hlavních poznatků, týkajících se těchto přechodů, byl ten, že každý měl svůj důležitý “dopad”. To znamená, že každý z nich přinesl zásadní změny jak v lidském myšlení na individuální úrovni, tak v kulturním vývoji na kolektivní úrovni. Tak jako řeč znamenala pro naše primitivní předky nesmírný pokrok, následující rozšíření psaní, tisku a současné masové komunikace dalo lidem z odpovídajících období výhody nad jejich předchůdci. Jak jedna etapa přecházela do druhé, lidské myšlení se stávalo vyspělejším a kultura stále komplexnější.
Hodnocení (0x):