Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komunikační technologie však nezasahují pouze do oblasti vzdělávání ve školství, ale můžeme je nalézt i v běžném životě a obchodních sférách. Nejčastěji v podobě prezentací, cílených výukových programů, či zábavných interaktivních a vzdělávacích her. Toto téma seminární práce jsem si vybral ze dvou důvodů. Moje přítelkyně pracuje jako učitelka na základní škole a proto mám možnost tuto problematiku vidět očima pedagoga. Dalším důvodem bylo jistě to, že jsem vystudoval SPŠ se zaměřením na grafiku a design, čemuž se ve volném čase věnuji stále a téma ITC je mi ze zadaných témat nejbližší. Cílem mé seminární práce je vysvětlit, co pojem ITC vlastně znamená, jakým vývojem procházely a jaké projekty vznikají na podporu moderní komunikační technologie ve výuce v ČR.