1. ÚVOD DO STUDIE MANAGEMENTU (co je management, definice)
- Neexistuje žádná všeobecně platná mezinárodní definice, ale je jich několik. - Každá definice se zaměřuje na něco jiného (lidi, cíle…). - 3 základní definice: 1. Management je soubor všech názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů
Manažerské funkce: a. Rozhodování.
b. Plánování. c. Organizování. d. Komunikace. e. Motivace. f. Vedení lidí. g. Kontrola.
2. Činnost mobilizující lidské i věcné činitele při respektování norem (výkonu, kvality, času), nákladů, kvality a lhůt k uskutečnění určité akce či projektu či cíle. Musím motivovat lidi, sestavit je do týmů, prosazovat týmovou práci a každý tým dělá na nějakém projektu (projektové řízení) - různé projekty (zakázky). Cíleno na zvýšení kreativity a iniciativy zaměstnanců. Moderní řízení podniků pomocí projektů a pomocí týmů - horizontální řízení. 3. Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba. Dosazování vůdčích osobností, charismatických lídrů - motivace týmů. V praxi lídrů velmi málo, více autoritativních manažerů. - V jazykové rovině odpovídá pojmu management ekvivalent řízení.