Chce-li odborník pracovat efektivne a být „na špici“ oboru, potrebuje odborné informace. Nezáleží už, myslíme-li odborníkovu úroven regionální, evropskou ci svetovou. Vezmeme-li v úvahu uživatelskou kategorii, muže být odborník napríklad výzkumným pracovníkem, pedagogem, studentem, manažerem nebo obchodníkem, anebo i kombinovane vším. Pro nejruznejší kategorie odborníku existují specifické informace, i když samy kategorie informací se prekrývají, tak jako se prekrývají profese a role odborníku. Informacní zdroje relevantní pro problematiku CI (pojem je podrobne vysvetlen pro ty, kterí jeji ješte neznají, níže v textu) se na Internetu vyskytují prímo, anebo se k temto zdrojum lze dostat prostrednictvím Internetu tak, že použijeme této síte sítí (Internet není jednolitou sítí, ale skládá se ze vzájemne propojených stovek a tisícu sítí po celém svete) pouze jako telekomunikacní cestu (tedy jakési „prítokové potrubí“ k systému), abychom se k temto informacím pripojili. Máme na mysli profesionální a komercní databázová centra, která obsahují tisíce databází s milióny dokumentu a ke kterým se dostaneme zejména díky protokolu Telnet nebo pres WWW rozhraní. WWW prístup k databázovým zdrojum je v souladu s posledními trendy, které se orientují na maximálne prívetivé uživatelské rozhraní. Informacní systémy a databázové zdroje, ke kterým se dríve i dnes dalo „doplouvat“ jen díky komercním telekomunikacním sítím (napr. DATEX-P, NEXTEL, TYMNET, SPRINTNET ), se tak díky Internetu stávají lépe a rychleji prístupnými širšímu okruhu uživatelu.