Marketing: - koncepce jednotné výrobní a obchodní politiky - vychází z vývoje potřeb a požadavků trhu a zaměřuje se na její přeměnu ve specifickou poptávku, jejímž uspokojením se firma snaží docílit optimálního ekonomického efektu
- je předem prodané zboží (např. Student Agency)
- je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají, to co potřebují, prostřednictvím tvorby nabídky a směny hodnotných produktů (Philip Kotler)
K čemu slouží: - slouží k dosažení cílů tzn. zisk a návratnost investic V čem spočívá: - spočívá v orientaci a přizpůsobení na potřeby zákazníka - řešením potřeby vzniká produkt Jak se realizuje: - realizace je marketingový proces
Příklad: Výroba tenisových raket a) Analýza potřeb - situační analýza - zjištění počtu hráčů a jejich potřeb(typ rakety, váha, materiál …) - zjištění počtu hráčů výhledově v budoucnu a kdy bude poptávka po raketách - zjištění kde sou hráči a jak tam rakety dopravíme(distribuce) b) Analýza ceny - kolik jsou hráči ochotni zaplatit - odhad zisku c) Propagace - druhy propagace a jejich účinnost(noviny, web, letáky …) d) Odhad konkurence - počet konkurenčních firem a jejich možnosti a ceny- srovnání