Řízení lidských zdrojů Systém vzdělávání : ► školení systematický proces změny pracovního chování, úrovně, znalostí a motivace zců organizace Diagnostický přístup ke školení » potřeby školení zců se odvozují od cílů organizace a) je třeba provést analýzu práce, úkolů a úrovně znalostí b) stanovení reálné potřeby zvýšení kvalifikace resp. jeho cílů a kritérií pro vyhodnocení účelnosti » zci mohou své potřeby, pokud jde o školení, stanovit sami c) hodnocení výsledků (průběh výuky i účastníků, ověření konečných výsledků)
Systém formování pracovních schopností člověka a) oblast vzdělávání - je orientována na soc. rozvoj jedince, jeho osobnost - trénink asertivity, komunikace b) oblast kvalifikace - odborná profesní příprava - zahrnuje základní přípravu na povolání (informace) - orientace (adaptace pracovníka) » školení - doškolování (prohlubování kvalifikace) - přeškolování (rekvalifikace) c) oblast rozvoje - rozšiřování kvalifikace, další vzdělávání » z Bc. na Mgr. (platí z-el) - školení se člení: 1. v rámci pracovní doby - krátkodobé, jazykové kurzy, na výpočetní techniku, rozvoj osobnosti, prohloubení odborné způsobilosti, školení na oblast bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci, na zvýšení kvality jakosti 2. mimo pracovní dobu - dlouhodobé, týden až 3 neděle - mimo firmu, pro sekretářky - motivační nástroj pro zce - podají vyšší výkon » rekvalifikační kurzy, pro budoucí manažery