Strategie dle Portra 1.prvenství v celkových nákladech 2.diferenciace výrobku 3.soustředění pozornosti
2.Definice marketingu
Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby,nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.
3.Marketingové řízení
Marketingové řízení je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojí cíle jeddnotlivce a organizací.
4.Koncepce Výrobní - spotřebitelé budou mít v oblibě výrobky, které jsou široce dostupné a za nízkou cenu, soustředění je na vysokou efektivnost výroby a široký rozsah distribuce. Výrobková - spotřebitelé si oblíbí ty výrobky, které nabízejí větší kvalitu nebo výkon, organizace se soustředí na dobré výrobky s postupným zlepšováním. Prodejní - spotřebitelé si nekoupí dostatečné množství výrobků a proto je nutné agresivně prodávat a propagovat. Marketingová - klíč k dosahování cílů organizace spočívá v určování potřeb a požadavků cílových trhů a jejich uspokojování účiněji a efektivněji než konkurence.