Každoroční předvánoční shon se pravidelně ubírá stejným směrem - pečení cukroví,výzdoba, úklid a nákup dárků pro své nejbližší - především děti, které píší Ježíškovi svá přání. Chtějí hlavně hračky které viděli u svých kamarádů, nebo v televizních reklamách, na internetových stránkách , v časopisech, propagačních letácích marketů, hypermarketů . Většinou se ale nejedná o klasické hračky jako jsou různé stavebnice, společenské nebo stolní hry, dřevěné hračky - ty rodiče sice svým dětem nakoupí, ale většinou na jejich seznamech přání chybí. Děti si čím dál více přejí především elektronické hračky. Sama jsem matkou 12ti letého syna a 2 ½ roční dcery. Proto mne zaujal článek v deníku Marketing a média z 16. 11. 2007, s podtitulem „Vánoce letos budou ve znamení elektronických hraček“ - obchodníci hypermarketů se shodují, že moderní elektronické hračky mají příznivý vliv na vývoj dětí. "Rozvíjí totiž dětské schopnosti, dovednosti i fantazii a mnohé učí děti pracovat s moderními technologiemi, nebo přímo obsahují výukové programy“. Vánoce jsou pro obchodníky vždy nejlepším prodejním obdobím v roce.