Cestovní kanceláře mívají ve své nabídce zájezdy „last minute“ , které jsou značně levnější, než tytéž zájezdy kupované v časovém předstihu. Jak je možné, že si cestovní kanceláře mohou dovolit nabízet „zájezdy na poslední chvíli „ za tak nízké ceny? Znamená to, že mají velmi vysoké zisky a proto jsou v tomto případě ochotny zisky snížit a prodat zájezdy za nízkou cenu? Vysvětlete.
Cestovní kanceláře mají nasmlouvané zájezdy již se značným předstihem. Tyto zájezdy musí cestovní kanceláře zaplatit i v případě, že je neobsadí. Z tohoto vyplývá, že je pro cestovní kancelář výhodnější prodat neobsazená místa i s výraznou slevou. Zvyšuje tak příjem peněz, tím i případný zisk, neboť výdaje za předem nasmlouvané zájezdy budou stejné. Cestovní kanceláře si tak prodejem zlevněných zájezdů vylepší svoji bilanci. Na trhu nabídkou levnějších zájezdů nezvýší poptávku ani poptávané zboží, prodejem těchto zájezdů zvýším přijme peněz do cestovní kanceláře.
Utopené náklady = náklady, které nese účastník v každém případě, ať se rozhodne pro kterýkoliv postup prodeje.