I. MARKETING (M) Co je to M a na čem stojí? - Uspokojení potřeb z-ka díky výrobě, distribuci, reklamě, propagaci, ceně Základním instrumentálním nástrojem, kt. se implementuje na trh, se nazývá marketingový mix (MM) - Spočívá ve 4P - vyrobený produkt, cena, propagace (reklama), distribuce (přeprava, místo) - Nejprve se analyzuje a poté plánuje Průzkum - Sekundární - prostudovává materiály, kt. byly jiné než pro náš určený výzkum (to nejnudnější studium - u BP literární rešerže, v marketingu přehled o zkoumané problematice) - Hl. nevýhoda - nepřesnost zkoumání - Když toto nestačí, přechází na primární průzkum - Primární - př. pozorování
Marketing, resp. Marketingové řízení se skládá z: - Analýza - Důkladný rozbor (prostředí, činnosti, trhu, …) - Plánování - Strategie, stanovení cílů ,… - Co a proč se má vykonat (to mám z netu) - Implementace marketingového plánu MARKETIN. MIX (jeden z M nástrojů - 4P) - Realizace plánů a strategií vedoucí k dosažení cílů - Organizace - Kdo, kde, kdy, jak naplánované činnosti udělá (to mám z netu) - Kontrola - Závěrečná etapa, při kt. se vyhodnocují výsledky a kt. zkoumá se, zda bude dosažen výsledek při zvolených strategiích (mám z netu) Marketing, mimo jiné, přispívá k MAXIMALIZACI: Výběru - dilema co si koupit uspokojování potřeb spotřeby - pro výrobce pozitivní, pro společnost negativní, má i své směry, a to sociálně- etický M a zelený M kvality života - opatrně, záleží jakým způsobem, existují směry z toho všeho mohou být výrobky hmotné povahy a nehmotné povahy (služby), např. v restauraci (atmosféra, číšník, prostředí + kvalita pokrmu)