Každý člověk v pracovním procesu provádí určitou činnost, kterou by bez potřebných znalostí a dovedností nemohl vykonávat. Tak jako v civilním sektoru existuje mnoho různých oborů a specializací, tak i u Policie České republiky existuje mnoho různých zaměření, na které je potřeba určité specializace a odbornosti. Může to být od policisty zaměřeného na domácí násilí, pyrotechnika, psovoda, až po vědeckého pracovníka, který pracuje na Odboru kriminalistické techniky (OKTE), nebo Kriminalistickém ústavu (KÚP). Důvodem, proč jsem si vybral téma „Návrh uspořádání a vybavení odborné učebny pro výuku kriminalistického technika“ je ten, že pracuji u Policie České republiky na pozici kriminalistický technik. Kriminalistický technik je policista služby kriminální policie a vyšetřování, který vyjíždí na místo, kde byl, nebo mohl být spáchán trestný čin, tj. od vloupání do rodinného domu či bytu, podezřelá úmrtí, až po spáchání sebevraždy, nebo vraždy. Zde zajišťuje stopy důležité pro trestní řízení, či prověření, nebo zdokumentování dané události tak, aby mohlo dojít k jejímu prošetření a objasnění. U Policie České republiky pracuji devátým rokem a ve své práci bych chtěl uplatnit svoje dosavadní zkušenosti získané jak na základním útvaru obvodního oddělení, tak i na pozici kriminalistického technika. Také následné studium vysoké školy mě obohatilo novými poznatky, zkušenostmi a vědomostmi. Cílem bakalářské práce je sestavení a vybavení odborné učebny didaktickými a technickými prostředky, na které se bude moct vyučovat teoretická část ve spojení s praktickou částí výuky. Ve své práci se zaměřím na objasnění historie a významu kriminalistického technika na místě činu. Také zde uvedu základní údaje o škole a představím vyučovací osnovu oboru kriminalistický technik. V praktické části bakalářské práce se budu zabývat návrhem sestavení a vybavení takové výukové učebny, na které se vytvoří prostředí, které bude simulovat místo spáchání trestného činu tak, jakoby odpovídalo realitě a konkrétnímu případu.