1. Základní pojmy managementu - Management - řízení, vedení, kontrola podniku - „to manage“ - řídit,vést,spravovat,ovládat,vládnout,hospodařit, dosáhnout účelu,zařídit,zvládnout - 4 managementové skupiny definic zdůrazňující : a) úlohu vedení lidí b) dílčí vykonané funkce (manažerské funkce) c) účel, k němuž vede (dosažení stanovených cílů) d) jeho vykonavatele (technický man.) - ucelené definice: management je ucelený soubor otevřených přístupů, názorů, zkušeností,doporučení a metod, které vedoucí pracovníci užívají ke zvládnutí specifický činností, jež jsou nezbytné k dosažení cílů pomocí podřízených nebo spolupracujících osob - přístup k managementu - intuitivní,empirický, systémový - management zahrnuje tvorbu cílů koncepční řízení - široký význam,přímý operativní, užší význam
2. Zásady manažerského myšlení - manažerské desatero: 1. věřit v úspěch a budu ho mít-pěstovat sebedůvěru 2. budovat sebedůvěru - pozitivní myšlení aktivity, nebát se druhých 3. udělat z aktivity svůj zvyk-aktivní 4. nehledat výmluvy- nečekat na optimální podmínky, nepodceňovat 5. neoddávat se porážkám - kritika sama sebe 6. myslet pozitivně - jste tím co si myslíte, progresivní myšlení 7. stanovení cílů - písemně plánovat investice do sebe 8. zvolit správné okolí - radit se s úspěšnými 9. buďte přirození - objektivnost 10. buďte velkorysí - cíl hodnotit pozitivně, vina spravedlnosti, žít přítomností