Značka (její význam, resp. hodnota) Značka = název, termín, znak, symbol, design nebo kombinaci těchto prvků. Účelem značky je identifikace zboží nebo služeb určitého jednoho prodejce nebo prodejní skupiny a odlišit je od konkurenčního zboží a služeb. Značka představuje významnou součást produktu. Značka ovlivňuje hodnotu produktu, vypovídá do jisté míry o kvalitě a záruce funkčnosti. Představuje mnoho výhod pro prodejce i pro spotřebitele a i pro společnost. Hodnota značky - je dána loajalitou zákazníků, známostí značky, tím, do jaké míry je zosobněním kvality, a tím, jak silně s ní spotřebitelé výrobky ztotožňují; dále je ovlivňována patentovou ochranou výrobků, které jsou jí označeny, a svou pozicí v rámci distribučních a průmyslových sítí.
Popsat proces volby a zavádění nových výrobků Nový výrobek může být nový pro spotřebitele; pro výrobce (tj. když už se prodává, ale výrobce ho ještě nevyráběl) nebo pro výrobce i spotřebitele (úplně nový výrobek na trhu). Přijímání nového produktu z hlediska zákazníka: psychologický proces, podvědomí -> zájem -> hodnocení -> zkouška -> přijetí. 2 základní cesty zavedení nového výrobku na trh: 1) Podnik získá právo vyrábět nový výrobek od jiného podnikatelského subjektu - tj. nákup patentu, licence, franchizing… 2) Nebo se podnik rozhodne zavést výrobek na trh vlastními silami. Zde jsou 3 problémy: co vyrábět, jak myšlenku zrealizovat a jak to dostat na trh? 3 fáze podle problémů: a. VÝZKUM - shromáždit nápady + redukce b. VÝVOJ - zpravidla vznikne prototyp výrobku c. KOMERCIALIZACE - dokončení komplexního výrobku, harmonizace výrobku s ostatními částmi marketingového mixu (cena, distribuce, komunikace) Firma by měla udělat průzkum trhu a vyrábět takové výrobky, které zákazníci požadují. Snažit se přizpůsobit výrobky zákazníkovi. INOVACE - pozitivní změna, pokud chce podnikatel uspět, musí nabízet určité výhody, něco nového, lepšího. Význam inovace = zavádění nových výrobků na trh stále vzrůstá. Inovací oživíme poptávku na nasycených trzích, inovace umožní obnovit ziskovost produktu, umožňuje příznivé postavení výrobců ve vztahu k distributorovi, inovujeme i výrobky, které mají nepříznivé ekologické důsledky (např. freony).