Marketing Definice • Marketing je proces, v němž jednotlivci a skupiny získávají prostřednictvím tvorby a směny produktu a hodnot to, co požadují • Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a potřebují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními • prodej, kampaň na podporu prodeje • reklama, letáky, prezentace • není schopnost přesvědčit a prodat • není jen schopnost uspokojovat potřeby zákazníků • začíná daleko předtím než má firma produkt k prodeji • zjišťuje potřeby zákazníků • určuje rozsahu a intenzity zjištěných potřeb • zjišťuje ziskovosti produktu • provází produkt po celou dobu jeho životnosti • udržuje stávající zákazníky a přivádí nové • vylepšuje vzhled, chuť, výkon produktu • těží ze zjištěných informací a opakuje úspěch
Reklama-prodej • reklama a prodej jsou tedy součástí širšího celku (Marketingový mix)
Potřeba • lidé potřebují potraviny, nápoje, vzduch, oděvy, obydlí, relaxaci, vzdělání a zábavu • lze ji chápat jako pociťovaný stav nedostatku • jsou vrozené-naučené, materiální-nemateriální, ekonomické-neekonomické, konečné (konečný spotřebitel)-výrobní (nakoupíme si jej, šroubky a vytvoříme výrobek… postupuje do dalšího stupně zpracování)