„to manage“ = řídit, vést, spravovat, vládnout, ovládat, dosáhnout Slovem management můžeme označovat řízení, ale také skupinu podnikových řídících pracovníků. Jde na jedné straně o označení funkce, na straně druhé o označení skupiny lidí, které tyto funkce vykonávají. Pojmem MANAGEMENT označujeme především řízení celé jednotky, ale také řízení ucelené podnikové činnosti. V podnikové oblasti anglická literatura užívá i pojmu CONTROL, které v českém překladu chápeme ve smyslu řízení dílčích procesů - procesů ve kterých přímo nevystupuje lidský činitel (finanční řízení, procesní řízení).
Pojem management zahrnuje tyto obsahové roviny - Specifickou funkci při řízení podniku - Určitý způsob vedení lidí - Odbornou disciplínu a obor studia (názory, doporučení, principy, techniky, metody, dovednosti)
Vymezení managementu Management je proces činnosti složený ze souvisejících sociálních a technických funkcí a činností, který se děje v rámci formálního organizačního uspořádání za účelem dosažení předem vytyčených cílů a využívá k tomu lidské a jiné zdroje. (H. Koontz) Management je proces plnění pracovních cílů prostřednictvím jiných pracovníků - řádně, včas a v rámci rozpočtu. (D. Gustafson) Management lze chápat jako proces koordinování činnosti skupiny pracovníků, realizovaný jednotlivcem nebo skupinou lidí za účelem dosažení určitých výsledků, které nelze dosáhnout individuální prací.