Management projektu vs. projektový management MP = přístup k řízení projektu s jasně stanoveným cílem, který musí být dosažen v požadovaném čase, nákladech a kvalitě, při respektování definované strategie a při současném využití specifických postupů, nástrojů a technik pro plánování a řízení procesů jednotlivých projektů MP = specifická metodika pro plánování projektu a řízení realizace projektu PM = má širší význam a vedle managementu jednotlivých projektů zahrnuje i jejich organizování a koordinování PM = je systematicky využíván v organizacích, ve kterých se realizuje několik projektů současně (jednotlivé projekty je možné řídit pomocí managementu projektu)
Výchozí podmínky MP - klíčové úkoly a cíle (kontrola po určitých klíčových úkolech) - potřebné znalosti a dovednosti pracovníků, kteří se na projektových pracích budou podílet (naplánování potřebných lidí s určitými znalostmi) - priority (úkoly, zdroje atd.) - základní lhůtové termíny (dokončení projektu, realizovaní etap atd.) o nejdůležitější: zahájení a ukončení - rozpočet (sehnání prostředků) - informační a komunikační požadavky (zajištění toku informací) - struktura a termíny překládání průběžných zpráv (okomentování etap, zprávy) → závěrečná zpráva - zodpovědnost a pravomoci manažera projektu a dalších zúčastněných pracovníků (každý člověk musí vědět, co má dělat a za co má zodpovědnost, delegace) - předpokládané důsledky a problémy realizace projektu (rizika a problémy, které by mohly nastat - klíčová činnost)