Předmluva Fyzika, stejně jako matematika a chemie nabývají stále větší důležitosti na všech stupních našeho moderního vzdělávání, a to jak na odborných a vysokých školách, tak ve všech formách postgraduálního zvyšování kvalifikace. Ve věku techniky není možné úspěšně pokračovat bez příslušných vědomostí z těchto tří exaktních oborů. Nikdo, kdo je činný jako technik, nemůže zavírat oči před touto skutečností. Vědomosti nelze získávat jen formálně, aby se rychle zapomněly, ale mají být stále „k dispozici“, aby se mohly kdykoliv použít. Tomuto cíli má napomáhat předkládaný učební text pro kombinované bakalářské studium FS VŠB-TUO „Fyzika I. pro obor Lovecké, sportovní a obranné zbraně a střeliva“ určené především pro obor Lovecké, sportovní a obranné zbraně a střeliva, který je otevřen v Uherském Brodě. V tomto materiálu jsou uvedeny nejdůležitější fyzikální zákony a jejich užití v technické praxi. Může tedy být praktickým rádcem při práci v příslušné oblasti. Ty části elementární fyziky, které se nelze obsáhnout kvantitativně a mají tedy jen popisný charakter, jsou uvedeny stručně, protože tento text nemůže a nechce nahradit naučný encyklopedický slovník. S ohledem na požadovanou úroveň vysokoškolského vzdělání nebylo možné upustit od užití základů infinitezimálního počtu. Rovnice s diferenciálními veličinami jsou však zevšeobecněny natolik, že nenarušují pochopení tohoto textu i těm čtenářům, kteří jsou méně zběhlí v matematice. Předkládaný učební text se snaží reagovat na doposud velmi málo zdůrazňovanou skutečnost potřeby odstranit předěl mezi fyzikálními poznatky a technickými aplikacemi. Je skutečností, že se uměle klade rozdíl mezi fyzikálními poznatky a technickou praxí. Tyto dvě oblasti žijí v symbióze, protože získané informace z fyziky jsou vždy, ať už dříve či později, aplikovány v technické praxi a opačně. Fyzika je tedy oprávněně považována za základní vzdělanostní vybavení každého kdo chce aplikovat fyzikální poznatky v té které odborné činnosti. Na základě poznání fundamentálních fyzikálních jevů a dějů probíhajících v přírodě je možno analogicky pochopit i technologické pochody v různých odvětvích technické praxe.