97. Systém managementu jakosti jako základ integrovaného systému managementu (dále „IMS“) stavební firmy. Analýza požadavků normy ČSN EN ISO 9001.
Integrovaný systém řízení (QMS, EMS, BOZP) - systémy managementu: - kvality (QMS) - orientace na zákazníka - životního prostředí (EMS) - orientace na životní prostředí/okolí - bezpečnosti a ochrany zdraví při práci - orientace na zaměstnance
Integrovaný systém řízení je systém pro vzájemně se podporující a účinné realizování politiky, cílů a strategií v rámci řízení podniku s ohledem na spokojenost zákazníků, zaměstnanců, společnosti a v neposlední řadě i vlastníků. Pro úspěšné řízení je nutno jednotlivé systémy managementu propojovat. Management jakosti zahrnuje všechny činnosti vedení podniku, které stanovují politiku jakosti, cíle a odpovědnosti a realizují je takovými prostředky, jako je plánování, řízení, prokazování a zlepšování jakosti.
Požadavky normy ČSN EN ISO 9001 - organizace musí: a) identifikovat procesy potřebné pro systém managementu jakosti a pro jejich aplikaci v celé organizaci b) určovat posloupnost a vzájemné působení těchto procesů c) určovat kritéria a metody potřebné pro zajištění efektivního fungování i řízení těchto procesů d) zajišťovat dostupnost zdrojů a informací nezbytných pro podporu fungování těchto procesů a pro jejich monitorování, e) monitorovat, měřit a analyzovat tyto procesy f) uplatňovat opatření nezbytná pro dosažení plánovaných výsledků a neustálého zlepšování těchto procesů Požadavky na dokumentaci - musí zahrnovat: a) dokumentovaná prohlášení o politice jakostia o cílech jakosti b) příručku jakosti c) dokumentované postupy požadované touto mezinárodní smlouvou d) dokumenty, které organizace potřebuje pro zajištění efektivního plánování, fungování a řízení svých procesů e) záznamy požadované touto mezinárodní normou.