Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Integrované systémy managementu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
97. Systém managementu jakosti jako základ integrovaného systému managementu (dále „IMS“) stavební firmy. Analýza požadavků normy ČSN EN ISO 9001.

Integrovaný systém řízení (QMS, EMS, BOZP) - systémy managementu:
- kvality (QMS) - orientace na zákazníka
- životního prostředí (EMS) - orientace na životní prostředí/okolí
- bezpečnosti a ochrany zdraví při práci - orientace na zaměstnance

Integrovaný systém řízení je systém pro vzájemně se podporující a účinné realizování politiky, cílů a strategií v rámci řízení podniku s ohledem na spokojenost zákazníků, zaměstnanců, společnosti a v neposlední řadě i vlastníků. Pro úspěšné řízení je nutno jednotlivé systémy managementu propojovat.
Management jakosti zahrnuje všechny činnosti vedení podniku, které stanovují politiku jakosti, cíle a odpovědnosti a realizují je takovými prostředky, jako je plánování, řízení, prokazování a zlepšování jakosti.

Požadavky normy ČSN EN ISO 9001 - organizace musí:
a) identifikovat procesy potřebné pro systém managementu jakosti a pro jejich aplikaci v celé organizaci
b) určovat posloupnost a vzájemné působení těchto procesů
c) určovat kritéria a metody potřebné pro zajištění efektivního fungování i řízení těchto procesů
d) zajišťovat dostupnost zdrojů a informací nezbytných pro podporu fungování těchto procesů a pro jejich monitorování,
e) monitorovat, měřit a analyzovat tyto procesy
f) uplatňovat opatření nezbytná pro dosažení plánovaných výsledků a neustálého zlepšování těchto procesů
Požadavky na dokumentaci - musí zahrnovat:
a) dokumentovaná prohlášení o politice jakosti a o cílech jakosti
b) příručku jakosti
c) dokumentované postupy požadované touto mezinárodní smlouvou
d) dokumenty, které organizace potřebuje pro zajištění efektivního plánování, fungování a řízení svých procesů
e) záznamy požadované touto mezinárodní normou.
Hodnocení (0x):