1. Studie proveditelnosti-význam, náplň jednotlivých kapitol
Cílem studie proveditelnosti je poskytnout všechny technické, ekonomické, finanční, manažerské a další specifické informace, které jsou zapotřebí pro kvalifikované rozhodnutí o realizaci nebo zamítnutí zamýšleného investičního záměru s přehlédnutím k rizikům, které toto rozhodnutí s sebou přinese.
Základní obsah studie proveditelnosti 1. Přehled výsledků podle jednotlivých kapitol (Executive summary) - Úvodní kapitola by měla obsahovat stručný popis celé studie proveditelnosti, pro seznámení se s předkládaným projektem a jeho výsledky. V úvodu bychom se měli dozvědět jaký je cíl předkládaného projektu. Jaké výrobky nebo služby bude projet na trhu poskytovat a proč se předkladatel domnívá, že právě tyto výstupy jsou trhem očekávány. Dále základní informace o velikosti projektu jeho kapacitě a umístění. V úvodní kapitole se také mohou objevit výstupy projektu ve smyslu vypočtených ukazatelů ekonomické a finanční efektivnosti.
2. Současný stav a chronologický vývoj projektu (Project background and history) - obsahuje tabulky shrnující identifikační údaje zadavatele, studie proveditelnosti a identifikační údaje zpracovatele studie proveditelnosti se jmény odpovědných pracovníků a kontaktů na ně.
3. Analýza trhu a kapacita závodu (Market and plant capacity) - V rámci marketingové strategie je třeba definovat základní činnosti a funkce projektu ve vztahu k potenciálním uživatelům projektu. Vždy je definován hlavní strategický cíl projektu a popsán postup do dosažení tohoto cíle.
Metody používané v praxi pro analýzu trhu jsou následující: − analýza obecného okolí projektu (např. Social, Legal, Economic, Policy and Technology analysis, SLEPT); − analýza oborového prostředí (např. Porterův model pěti tržních sil); − SWOT analýza - analýza silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb; − Marketingový mix (4p).
Na základě marketingového průzkumu trhu lze modelovat odpovídající kapacitu projektu. Kapacitou se rozumí maximální dosažitelný a praxi ověřitelná možnost vytvořit určitý počet výrobků za jednotku času.