Registrace | Přihlásit

Přednášky: Procesní řízení - přednáška

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Úvod
• Koncem 20. století je slovník manažeru a dalších odborníku na disciplínu managementu obohacen slovy proces, procesní, procesní rízení, merení procesu.
• Je tomu tak též díky novému vydání mezinárodního standardu pro požadavky na systémy managementu jakosti ISO 9001, který prinesl cerstvý vánek do sveta procesu.

• není kolem procesu ztropen príliš velký humbuk?
• nezacalo se díky módnímu pojmu trochu zapomínat na management jakosti a jakost produktu?
• mnohé systémy managementu se honosí módním hávem “procesního rízení”, diagramy, mapami, metrikami2
• nekdy se zjistí, že se úplne zapomnelo na skutecnou spokojenost zákazníka a otevrený dialog s ním ve smyslu “náš zákazník - náš pán”, prípadne soudobeji a výstižneji “náš zákazník - náš partner”.

• procesy za to nemohou
• ty tady jsou a byly už dlouho pred tím, než jsme jim takto zacali ríkat. Jsou jakýmsi prirozeným zpusobem “delání vecí”
• procesní prístup by mel zpruhlednit pohled na veci
• mel by usnadnit jejich pochopení, zvládnout jejich efektivní usmernování
• procesní prístup by mel umožnit videt príležitosti pro zlepšování a tyto využívat ve prospech organizace a všech zainteresovaných stran.
Hodnocení (0x):