Pro další zvýšení bezpečnosti provozu automobilů je dnes možné do každého kola vozidla umístit senzor tlaku (nahuštění) a tím včas řidiče informovat o defektu, nadhuštění či podhuštění pneumatiky. Zatímco dříve bylo nutné navrhnout malý modul s několika integrovanými obvody, dnes je toto možné realizovat jen jedním inteligentním multisenzorovým obvodem řady MPXY8300. Ten v sobě obsahuje integrovaný senzor tlaku, teploty i zrychlení, 8bitové MCU S08 i RF vysílač pro bezdrátový přenos informací do přijímače uvnitř automobilu. V současných automobilech se uplatňuje stále více elektronických systémů zajišťující vyšší pasivní i aktivní bezpečnost, spolehlivost a komfort. U závodních, vojenských a luxusních aut se mimo jiné využívá senzorů pro hlídání tlaku v pneumatikách, které tak v rámci napojení na řídící systém vozidla mohou signalizovat podhuštění či přehuštění pneumatik, přímo měřit a zobrazovat (například na displeji) tlak v pneumatikách či dokonce přímo řídit jejich dohušťování.
Takový senzor umístěný v každé pneumatice, který bezdrátově přenášel hodnoty do centrální jednotky byl realizovatelný ze součástkové základy Freescalu již dříve, ale vždy bylo nutné umístit několik integrovaných obvodů a jejich pomocné součástky na desku plošných spojů (DPS), čímž systém ztrácel na kompaktnosti, spolehlivosti a velikostí nebyl příliš vhodný pro umístění do pneumatiky. Proto přišel nedávno Freescale s kompletně novým řešením v tom, že všechny potřebné komponenty integroval společně do jednoho speciálně upraveného pouzdra SOIC označeného jako MPXY8300.