Vyhodnocení měření brzdných zkoušek tramvaje typu K2. Potřebné normy a zákony
ČSN 281300 - technické požadavky a zkoušky ČSN EN 13452-1 - Brzdové systémy - požadavky na provedení - Norma definuje minimální zpomalení tramvaje. Pro provozní a zajišťovací brzdění je definováno a=1,12 m/s2, pro záchranné a nouzové brzdění potom a=2,3 m/s2. ČSN EN 13452-2 - Zkušební metody ČSN EN 50215 - Drážní zařízení - Zkoušení drážních vozidel po dokončení a před uvedením do provozu Zákon č. 266/1994 Sb., zákon o drahách Vyhláška MD ČR č. 173/1995 Sb. Popis principů jednotlivých brzd tramvaje
Elektrodynamická brzda - při elektrodynamickém brzdění pracují trakční motory v generátorovém zapojení, přičemž dojde ke vzájemnému vystřídání kotev a magnetů obou párů trakčních motorů, takže jeden pár motorů je buzen magnety druhého páru. Motory tedy pracují jako generátory do společného brzdného odporu. Elektrodynamická brzda je účinná do 3-5 km/h, při nižší rychlosti je téměř neúčinná.