V současném managementu lze sledovat několik základních škol. Obvykle však v praktickém provedení nelze tak jednoznačně některou z nich vydělit.
Kvalitativní škola Snaží se maximálně formalizovat řešení problémů a zavést do procesu managementu výpočetní techniku.Využívá poznatky řady disciplín při zdůrazňování matematických metod. Na základě rozvoje operačního výzkumu , teorie pravděpodobnosti, kybernetiky a dalších disciplín je tato škola založena na rozsáhlejších možnostech programovatelnosti řešení problémů. Kvantitativní škola je systémově technokratickou reakcí na přístupy sociálně a psychologicky orientovaných škol. Řešení problémů je dekomponováno do těchto kroků: - formulace problému, - konstrukce matematického modelu reprezentujícího zkoumaný systém či problém, - určení postupu řešení prostřednictvím modelu, - vlastní řešení problému, - kontrola dosaženého řešení, určení jeho vztahu ke změnám systému, - implementace řešení.