Úvod Pod pojmem MICE se skrývá mezinárodně využívaná zkratka, skládající se z počátečních písmem anglických slov Meetings, Incentives, Conference/Congress/Convention a Exhibitions/Events. Zahrnuje tedy kongresový, incentivní a veletržní cestovního ruchu. (Zelenka a Pásková, 2002) MICE patří mezi nejrychleji se rozvíjející odvětví sektoru cestovního ruchu a zároveň také k nejvýnosnějším formám cestovního ruchu. Průměrná útrata účastníka MICE cestovního ruchu je zhruba dvakrát až třikrát větší než útrata běžného účastníka cestovního ruchu a tím přispívá ke zlepšení platební bilance státu a zvýšení příjmů státního a místních rozpočtů. Má zároveň přímý i nepřímý vliv na zaměstnanost, především v mimosezónním období a dále dochází k rozvoji malého a středního podnikání, prostřednictvím zapojování soukromého sektoru do propagace a rozvoje tohoto odvětví. Přispívá také k posilování image destinace a ke zvyšování obchodního a kulturního dění. Vzhledem k tomu, že nabídka kongresových destinací se v současné době příliš neliší, musí jednotlivé organizace důkladně sledovat současné trendy a velmi pružně se přizpůsobovat ekonomickým cyklům, přáním a požadavkům účastníků MICE cestovního ruchu. Velký důraz je také kladen na marketing jednotlivých destinací, který je klíčovým faktorem v tomto konkurenčním prostředí. (Přibylová, 2012) Cílem práce je charakterizovat oblast MICE cestovního ruch a jeho jednotlivé složky a popsat tento cestovní ruch v České republice a v zahraničí.