V dnešním konkurenčním prostředí je těžké se prosadit a ještě obtížnější se v něm udržet, proto klastry a klastrové iniciativy jsou ve světě populárním nástrojem ke zvýšení konku-renceschopnosti a rozvoji inovací. Prostřednictvím klastrů dochází k výměně informací a k synergickým efektům, které vedou k lepšímu využití potenciálu podniků. V České republi-ce jsou zakládány již téměř 10 let. V seminární práci se budeme zabývat srovnáním klastrů cestovního ruchu. Chystáme se analyzovat jednotlivé klastry a vyhodnotit srovnávací závěry.
V praktické části jsou následně představeny příklady existujících klastrů cestovního ruchu je, a to zejména o jediném v ČR v Moravskoslezském regionu a klastru Liptov. Praktická část bude zaměřena na porovnání a výstup těchto dvou klastrů.
Informace budeme čerpat převážně z internetu a z knihy paní Pavelkové Klastry a jejich vliv na výkonnost firem.