Gramatika anglického jazyka, důležitost tématu Jako téma své seminární práce jsem si zvolila gramatiku anglického jazyka, konkrétně tedy přítomný čas prostý a průběhový. Po dlouhá léta, zejména podíváme-li se do zpět do poloviny 20.století, bylo vyučování cizímu jazyku spojeno s vyučováním gramatiky. V představách studentů o vyučování cizího jazyka se výuka gramatiky objevovala jako centrální prvek. V současnosti již existuje mnoho přístupů a názorů na vyučování gramatiky cizího jazyka a gramatika zdaleka nehraje jedinou důležitou roli v tomto procesu(Scrivener, 2005). Pojem gramatika cizího jazyka lze interpretovat několika způsoby, obecně a zjednodušeně lze ale říci, že gramatikou rozumíme jakýsi souhrn pravidel, používaných při tvoření vět, slovesných časů, různých tvarech všech slovních druhů, atd. (Scrivener, 2005). Pro žáka má gramatika velmi důležitý význam. Žádná ze stránek jazyka, ať už se jedná o jakoukoli language skill , se neobejde bez řádné znalosti gramatiky. Například při orální produkci jazyka nemusí být žák v případě špatně zvolené větné konstrukce či formy slovesa vůbec druhou stranou pochopen. Zejména znalost slovesných časů má pro komunikaci v jazyce zásadní význam. Taktéž při psaném projevu, ať už formálním či neformálním, je znalost gramatiky velmi důležitá. Zamění-li žák při psaném projevu slovesné časy, může nastat situace, kdy fakty, které žák tímto projevem chtěl sdělit, mohou být špatně interpretovány. Chceme-li například říci, že nějaký děj probíhal určitou dobu a tuto dobu zdůraznit, neboť to mělo pro danou činnost důležitý význam, nemůžeme zvolit sloveso v prostém čase, nýbrž v čase průběhovém. Obsah sdělovaných informací se tedy může velmi razantně změnit pouze na základě užití jistého slovesného času.