Zkoumá psych.aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování Zkoumá změny v psychice a v osobnosti způsobené edukací a identifikací, resp. nápodobou učitele, modelu, vzoru, příkladu (Václav Příhoda).
2.Pedag.psycho v systému věd
Pedagogika Jan Ámos Komenský.Velká didaktika.Informatorium školy mateřské.Brána jazyků otevřená.Orbis pictu.Labyrint světa a ráj srdce.Škola na jevišti.Vševýchova.Preferoval induktivní metodu poznávání Doporučoval učit příkladem, Johann Friedrich Herbart Johann Heinrich Pestalozzi zakladatele pedagogické a vývojové psychologie. Základní (teoretické) psychologické vědy: Obecná. Dějiny psychologie Psychofyziologie.Sociální psychologie.Vývojová psychologie.Psychopatologie.Klinická psychologie.Zoopsychologie. Užité (aplikované) psychologické vědy:Psychologie práce.Sportovní.Forenzní.Vojenská.Lékařská.Pedagogická psychologie.Poradenská psychologie.
3.Metodologie a metody v pedpsy
Transverzální,(průřezový) longitudinální,(dlouhodobý) psychometrický(testový) a kasuistický (klinický). Empirické diagnostické metody subjektivní,(dotazník,rozhovor) objektivní(detektor lži,testy IQ) projekční.(diagnost.metody Labeling. nálepkování osobnosti, kt.postihuje jedince na dlouhou dobu (rváč,lenoch,trojkař,mentál,sociál) Diagnostika komunikace verbální,=slov.sděl.myšlenek.Denotace+Konotace Paraverbální a Nonverbální. Diagnostika psychiky a osobnosti Kasuistický přístup:Anamnéza.Diagnostická hypotéza.Diagnos. údajů.Zpracování, Vyhodnocení a Interpretace.Potvrzení diagnost hypotézy.Stanovení diagnózy.Poskytnutí odborné.Prognóza.Katamnéza. Požadavky na metody:Validita Standardnost Objektivnost.Reliabilita.Kvalitativní i kvantitativní interpretovatelnost.Ekonomičnost. Konkrétní diagnostické metody ve výuce POZOROVÁNÍ,ROZHOVORY,ANKETY A DOTAZNÍKY.ROZBOR,DIDAKTICKÉ TESTY.SOCIOMETRIE.