Každý si pod pojmem manažer může představit někoho jiného. Pro někoho je to především člověk, který reprezentuje společnost na venek, pro jiného je to osoba, jež podnik řídí a pro dalšího toto slovo může znamenat synonymum pro vysoce postaveného zaměstnance společnosti. Pojďme si blíže představit role, které manažer při své práci ve firmě zpravidla zastává. Jedná se o roli interpersonální, informační a roli rozhodovací.
Interpersonální role
První z rolí, kterou by měl úspěšný manažer zastávat je role interpersonální. Dle mého názoru, se jedná o nejdůležitější roli. Pokud nebude umět manažer správně reprezentovat firmu, nebude umět udržovat dobré vztahy jak uvnitř, tak i vně organizace, pokud si nevytvoří zdravý respekt jako vedoucí ve vztahu ke svým podřízeným, tak může podnik vyrábět sebelepší produkt či nabízet sebelepší službu, a přesto na trhu vzhledem ke špatné pověsti firmy nemusí uspět.