• Dosavadní analýzy chování firmy předpokládaly, že firma operuje na tzv. dokonale konkurenčním trhu, kde jsou splněny všechny následující podmínky:
* Dokonalá informovanost kupujících * Nulové náklady na změnu dodavatele * Homogenní produkt
• Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.
Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence
• Pojem nedokonalá konkurence může vyvolat dojem, že na nedokonale konkurenčních trzích je konkurence mezi firmami slabší, avšak na nedokonale konkurenčních trzích může být konkurence velmi intenzivní - tvrdá až agresivní.
• Konkurenční boj na trzích, kde je jen několik málo velkých firem, které se navzájem „mají na očích“, může tu a tam dokonce přerůstat v „cenovou válku“.
• Rozdíl mezi dokonalou a nedokonalou konkurencí není v „tvrdosti“ konkurence, ale v něčem jiném - v cenové tvorbě.