Kulturní atraktivity, které mají určitou historickou hodnotu, jsou velmi důležitou součástí cestovního ruchu. Ačkoliv je moderní záležitostí poznávání exotických destinací, aktuální ekonomická situace nutí domácí turisty volit finančně méně náročné alternativy. Z této nepříznivé finanční situace mohou čerpat tuzemské kulturní atraktivity, kterým se tak zvyšuje množství návštěvníků.
Návštěva a poznávání pamětihodností není pro návštěvníka pouhým kulturním zážitkem, nýbrž souvisí i s poznáváním místní historie. Lze tedy říci, že cestovní ruch, respektive kulturní atraktivity jsou nepřímým prostředkem pro zvyšování vzdělanosti národa.
Destinací, které mají přilákat turisty, rychle přibývá. Cílem každého podnikatelského subjektu působícího v dané destinaci, by měl být především spokojený zákazník. Spokojenosti nemůže podnik docílit pouze cenovými praktikami, ale je nutné volit i marketingové postupy, k udržení stávajících a získání nových zákazníků. Velmi důležité je marketingové praktiky přizpůsobovat individuálně každému podnikatelskému subjektu. Zároveň je nutné respektovat zákazníka, respektive celý cílový segment. Jiná marketingová strategie bude volena pro památku regionálního významu, jakou je například hrad Krakovec, jinak se ke svým zákazníkům bude chovat hotelový resort s nově vybudovaným wellness centrem ležící ve Špindlerově Mlýně.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu hradu Krakovce. Tento objekt byl vybrán záměrně, jelikož hrad se marketingovými praktikami příliš nezabývá. Jeho největší slabinou je marketingová komunikace, ve které je spatřován velký potenciál zvýšení počtu návštěvníků.