Tato bakalářská práce je zaměřena na zjištění profilu návštěvníka zámku Valtice. V první části se zabývá charakteristikou zámku Valtice jako významné kulturně historické památky. Na základě zjištěných faktů, které byly získány realizací marketingové výzkumu, se snaží analyzovat jeho využitelnost pro účely cestovního ruchu. Bylo nutno se zaměřit a zhodnotit daný památkový objekt především z hlediska řízení a ekonomiky, návštěvnosti, marketingu a doprovodných služeb.
Marketingový výzkum probíhal formou dotazníkového šetření přímo mezi návštěvníky zámku. Výsledky z výzkumu hodnotí atraktivnost památkového objektu a kvalitu poskytovaných služeb přímo z pohledu návštěvníků. Rovněž podávají přehled o jejich motivaci a důvodech návštěvy regionu a památky, délce pobytu, typu ubytování a dalších údajích.
Na základě rozboru výsledků je v poslední části bakalářské práce vypracován návrh na odstranění slabých stránek a zvýšení návštěvnosti zámku.