MARKETING SLUŽEB význam služeb v národním hospodářství, klasifikace služeb, specifické vlastnosti služeb, úloha marketingu v odvětví služeb, marketingový mix ve službách, specifika služeb v cestovním ruchu
MARKETING SLUŽEB Marketing služeb představuje výchozí základnu pro rozvoj teorie a praxe marketingu cestovního ruchu. Společným znakem marketingového řízení je používání rozšířeného marketingového mixu.
- vedle obecných vlastností služeb mají služby v cestovním ruchu další charakteristické rysy, kterými se odlišují od služeb v ostatních odvětví • Jsou výsledkem činnosti mnoha odvětví, která se podílejí na zabezpečení účasti klientů na CR • Realizace má charakter služeb osobních • Poskytování, realizace a spotřeba služeb CR je místně a časově propojena - marketing ve službách se začal uplatňovat v řízení podniků později ve srovnání s výrobními a distribučními odvětvími - na počátku 21. století vstupuje marketingový proces a poznání do nové dynamičtější fáze - vývoj podpořen dokonalejšími komunikačními technologiemi→ zrychlování využívání marketingu v oblasti služeb CR.
VÝZNAM SLUŽEB V NÁRODNÍM HOSPODÁŘSTVÍ Tradiční členění ekonomiky do 3 sektorů: • Sektor zemědělství - prvovýroba- rybolov, lesní hospodářství • Sektor průmyslu - prvovýroba a druhovýroba - těžební a zpracovatelský průmysl, výroba a distribuce elektrické energie, plynu, vody, stavebnictví • Sektor služeb - terciární sektor - obchod, peněžnictví, pojišťovnictví, doprava, skladování a spoje, školství, zdravotnictví, veterinární a sociální činnost, ostatní služby