1.Fáze - zavedení • Nový výrobek se postupně rozšiřuje na vytypované trhy. Jelikož se jedná o novou koncepci výrobku, konkurence je stále slabá a firma obchoduje pouze s malým počtem odlišných modelů. • Zisk zákazníků pro produkt a vytvoření trhu. 2.Fáze - růst • V této fázi výrobek rychle proniká na trh, výrazně roste jeho objem prodeje, má tedy velmi pozitivní výhlídky na vysoké zisky. Zájem o výrobek se zvyšuje, objevuje se už dostatečně velká skupina stálých spotřebitelů. • Posílení opakovaných nákupů a vytvoření silné pozice vůči konkurenci. 3.Fáze - zralost • V této fázi se růst prodeje zpomaluje. Spotřebitelé výrobek nebo službu již dobře znají. Tento výrobek se stal součástí běžných nákupů a návštěv služeb. Poptávka po výrobku je v této fázi největší. Konkurence se rozmáhá. • Udržování dobrých vztahů s loajálními zákazníky,modifikace stávajících nabídek a vytváření nabídek nových. 4.Fáze - úpadek • Poptávka se snižuje v důsledku změn, ke kterým na trhu dochází. Tato fáze se objevuje skoro u všech výrobků. • Snaha o udržení toho nejlepšího ze současné nabídky.