Management - to co dělají manažeři, je to proces koordinace pracovních aktivit lidí se snahou zajistit, aby tyto aktivity byly provedeny účinně, efektivně a v očekávaném čase v souladu se stanovenými cíli. Vztah mezi řídícím a řízeným prvkem. Složitost = komunikační vztah „člověk-člověk“, řízeným předmětem jsou systémy (společenský, přírodní i technický). Management se vždy uskutečňuje na platformě určitých konkrétních vlastnických vztahů. 4 trhy - výrobků, kapitálový, myšlenek a know how, talentů Stakeholders - řada zájmových skupin, které mají zájem na tom, jak firma funguje a co dělá (akcionáři, zaměstnanci, odbory, dodavatelé, věřitelé, zákazníci…) 5 funkcí managementu - funkce (schopnost realizovat určitý proces) technická (rozhoduje o technicko-ekonomických parametrech), obchodní (orientace na zákazníka, zahrnuje průzkum trhu, posouzení konkurenceschopnosti, reklama, propagace…), personální (řízení lidských zrojů - přijímání, příprava a výběr zaměstnanců), ekonomická (musí předvídat a ovlivňovat vývoj, zajišťování finančních zdrojů a hospodaření s nimi), výrobní (zajišťuje schopnost kvalitní výroby požadovaných výrobků v určitém množství a čase)