Většinu toho co víme a v co věříme nám sdělili jiní lidé prostřednictvím řeči. Řeč je naším hlavním dorozumívacím prostředkem. To že člověk umí mluvit z něj ale nedělá schopného řečníka, vystoupit na veřejnosti. Není totiž tak důležité jen to co říkáme, ale i jak to říkáme. Jinými slovy: to že je někdo odborníkem ve svém oboru ještě neznamená že to umí podat více či méně početnému publiku. V této kapitole se dočtete jak správně mluvit, jak zaujmout posluchače a umět prodat své znalosti.
Dovednost představit se svému okolí žádoucím způsobem, prezentovat myšlenku, nabízený produkt nebo službu je umění, bez kterého se prakticky neobejdeme. Je třeba umět sdělit informaci tak, aby se setkala s potřebnou odezvou. Bez dobrých vyjadřovacích schopností je úspěch v komunikaci a jednání s lidmi obecně velmi nepravděpodobný.
Všichni z vás se mohou dostat do situací, kdy budou prostředníkem při seznamování dalších osob, budou stát před úkolem pronést krátkou uvítací či děkovnou řeč. Pravděpodobně se budete ucházet po studiu o zaměstnání, přijetí ke studiu, stáž, nebo spoluúčast na zajímavém projektu. Budete tedy potřebovat získat druhé pro svou myšlenku, návrh, přesvědčit ty, kteří rozhodují , že právě vy jste ten, koho potřebují. Uspějí pouze ti, kteří dovedou sami sebe prodat, získat si druhé a přesvědčit je o svých kvalitách. Například politici, obchodníci a manažeři jsou si toho dobře vědomi a proto se věnují zdokonalování svých rétorických dovedností.