1. Vysvětlete pojmy řízení, projektové řízení a řízení projektů a popište projektový tým.
Řízení (Management = vedení, správa nebo řízení.) - proces řízení se zabývá koordinací zdrojů (lidských, finančních a materiálových) za účelem dosažení určeného cíle. Obsahuje čtyři hlavní řídicí činnosti: plánování organizování, vedení lidí, kontrolování Projektové řízení (Management by Projects) - řízení jednotlivých projektů i vzájemná koordinace a řízení souběžně probíhajících projektů Řízení projektů (Management of Project)- naplánování, vypracování a řízení realizace. Neopakovatelný proces s jasným cílem dosažitelným v požadovaném čase, nákladech a kvalitě. (Neopakovatelný metodický proces nad konkrétním projektem s využitím specifických projektových postupů, nástrojů a technik.) Projektový tým = řada specialistů, - hierarchická struktura projektové skupiny - v čele projektu stojí manažer (vedoucí) projektu, vybrán zadavatelem projektu - plánuje, organizuje, vede a kontroluje. - princip týmové práce - dodržování zásad (cílevědomost, reálnost, účelnost, systémovost, systematičnost, postupnost, efektivnost), dohodnutých pravidel (konání porad, rozeslání zápisů, obsah a forma dokumentů). - projektové řízení důsledně využívá systémového přístup - vzájemné souvislosti, od globálních cílů k detailním činnostem, systematicky a strukturovaně