1. Co je v tržních podmínkách marketingu prvotní nabídka nebo poptávka?
Nelze jednoznačně říci, nutný soulad nabídky a poptávky. Marketing usiluje o to, aby podnik vyráběl a prodával zboží, které zákazník potřebuje a uspokojí tak jeho potřeby.
2. Za jakých tržních podmínek nastává nesoulad poptávky a nabídky, jaké nastávají tržní situace a jaké jsou pro ně vhodné marketingové koncepce a strategie?
Marketingová koncepce vyjadřuje soubor aktivit s trvalou orientací na uspokojování potřeb spotřebitelů - základ prosperity podniku. Výrobní koncepce (zákazníci požadují dostupné a levné výrobky, výrobce se soustředí na efektivnost výroby - velké objemy, nízké náklady, široké pokrytí trhu, za předpokladu převyšující poptávky a zákazníci akceptují všechno vyrobené zboží) Prodejní koncepce - pasivní spotřebitelé, agresivní prodej a propagace, v případě nabídky, výrobce chce prodat to co má a ne to co chce zákazník - viz přímý prodej bez propagace Výrobková koncepce - spotřebitelé favorizují výrobky vysoce kvalitní s vynikajícím designem a platí za ně vysokou cenu. Výrobce se orientuje na kvalitu a jejich stálé zdokonalování Sociální koncepce - žádoucí uspokojování potřeb spotřebitelů nesmí mít nepříznivé důsledky pro společnost (ne zdraví škodlivé, ne poškozování životního prostředí,...) a snaží se dát do souladu zájmy spotřebitelů s prospěchem společnosti.