Registrace | Přihlásit

Poznámky: Výpisky z předmětu Marketing

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. ROLE MARKETINGU VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIRMY

Strategie - Strategické řízení
Mg ve strategických plánech - zajišťuje zákl. filozofii (uspokojování zákazníka), zajišťuje vstupy (identifikace tržních příležitostí), připravuje strategii pro dosažení cílů
Poskytování hodnoty - volba hodnoty, poskytnutí hodnoty
Hodnotový řetězec - nástroj jak vytvořit vyšší hodnotu pro zákazníka - 9 strategických činností - primární(mat->výrobek->odesílání->mark a prodej->servis), podpůrné (nákup, vývoj, HR, fir.infrastr.)
Holistická mark. orientace na hodnotu pro zákazníka - udržuje a obnovuje hodnotu pro zákazníka -> průzkum/hledání hodnoty -> vytváření hodnoty -> poskytování hodnoty
Strategické plánování společností a jejich divizí
Definice poslání společnosti - rysy dobrého poslání (omezený počet cílů, zdůrazňuje hl.hodnoty společnosti, hl. konkureční oblasti, kde bude působit), definice podn. Činnosti
Zřizování SBU (strategické podn.jednotky)
Přidělení prostředků každé SBU
Vyhodnocení příležitostí k růstu - intenzivní růst (ident. příležitostí - matice expanze výrobku na trh (tržní penetrace, rozvoj trhu, vývoj výrobku, diverzifikace), diverzifikační růst (nalezení dobrých příležitosí mimo současnou podn.činnosti - koncentrická, horizontální a konglomerátní strategie), redukce a zbavování se starých podn.činností
Strategické plánování podnikatelské jednotky
Definice poslání SBU
SWOT analýza int. a ext. Prostředí
Formulace cílů - dle důležitosti, určit kvantitativně, realisticky a dodržet konzistentnost cílů
Formulace strategie - Porterovy strategie (vedoucí post.v nákladech, deferenciace, segmentačně úzké zaměření), strategické aliance (výrobký/služeb, propagační, logistické, P)
Formulace programu a jeho implementace
Zpětná vazba, kontrola
Plánování výrobků - povaha a obsah mg.plánů - mg.plán=nástr.pro řízení a koordinači mg.činností - strategický (analýza nejlepších příležitostí -> cílové trhy) taktický (určuje taktiky - vl.výrobku, propagaci,tvorbu ceny, prodej, služby)
MG.plán - shrnutí&obsah, situační analýza (T,N, trh, konkurence, makroprostředí, trendy..), mg. Strategie (poslání,mg.aktivity,fin.cíle,def.skupin a potřeb, positionig výr.řady), fin.plánování, kontrola.
Hodnocení (0x):