Registrace | Přihlásit

Bakalářská práce: Obchodní značka a její symbolický význam, aneb podle čeho se mladí oblékají

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Úvod a formulace problému

Fenomén značky a značkového zboží je v České republice poměrně mladý. Do rokli 19S9. kdy byla ekonomika řízena plánované a nikoliv tržně, se na trhu produktů vyskytovalo jenom omezené množství značek a konkurence mezi nimi de facto neexistovala. S otevřením hranic a příchodem zahraničních a nadnárodních firem se vytvořila standardní tržní konkurence, která přinesla celou škálu nižných značek, ať už se jednalo o šampóny, léky nebo kadeřnické služby. Podobně jako ve většině západních zemí jsme s trochou nadsázky v současné době značkami zavaleni.
Se zmíněným nárůstem značek a značkového zboží souvisí i důkladné cílení značek na cílové skupiny zákazníků. V posledních několika letech můžeme být svědky stále rostoucího ataku obchodních značek na mladší a mladší spotřebitele. Dle mého názoru se značky ve skupině mladých náctiletých konzumentu nejvíce vyskytují v oblasti oblečení a módního zboží. Problém vidím v tom. že značky mladým spotřebitelům nabízejí jakýsi koncept jejich životního stylu, který přijímají. Značky předávají způsob nahlížení na svět. způsob myšlení a především pomáhají formovat identitu zejména mladých lidí.
Po vlně sportovního oblečení a sportovních značek typu Adidas či Xike. zasáhla mladou společnost nová vlna značkového oblečení. Na mysli mám především tzv. skateové či hip hopové značky (např. české Horsefeathers. Funstorm, Represent či zahraniční Quicksilver. DC nebo Billabong). Mladí se v těchto značkách velice dobře vyznají, dokážou je identifikovat a mají své oblíbené, které preferují a rádi nosí. Mnohem větší důraz je v případě tohoto oblečení kladen na značku - logo. to musí být vždv dostatečně viditelné.
Hodnocení (0x):