1. Vysvětlete význam a uveďte obvyklou strukturu podnikatelského záměru • Podnikatelský záměr - rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely. - Podnikatelský záměr je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekonomickým prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky. - sloužit jako podklad při žádosti o úvěr v bance • Postup při sestavování PZ 1. Úvodní shrnutí (identifikace firmy, cíle podnikání, hlavní výrobní program, hlavní zákazníci) 2. Popis firmy (proč vznikla, hlavní společníci, výrobní profil, licence, známky, zavedenost) 3. Popis výrobku-výrobního programu (o jaký výrobek se jedná a k čemu bude sloužit) 4. Charakteristika odvětví (jak celá koncepce zapadá do určitého oboru (odvětví)) 5. Konkurence (informace o konkurenci) 6. SWOT analýza (rozbor silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí firmy) 7. Marketing (kdo bude produkty kupovat) 8. Výroba a výrobní profil (popis postupu výroby, dodávky spotřebního materiálu) 9. Organizace (stanovení fcí a počtu lidí, jejich kvalifikace a způsob získání) 10. Vliv podnikání na životní prostředí 11. Finanční zajištění podnikatelského záměru (stanovení potřeby fin. zdrojů a jejich zajištění)