Podnikatelský záměr - rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely. PZ je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekon. prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky. (slouží jako podklad při žádosti o úvěr bance)
1) Úvodní shrnutí - identifikace firmy, cíle podnikání, hlavní výrobní program, hlavní zákazníci 2) Popis firmy - proč vznikla, hlavní společníci, výrobní profil, licence, známky, zavedenost 3) Popis výrobků - výrobního programu = o jaký výrobek se jedná, v čem spočívají jeho kvality 4) Charakteristika odvětví - jak celá koncepce zapadá do určitého oboru (odvětví) 5) Konkurence - jména, velikost, technologie, licence, silné a slabé stránky 6) SWOT analýza -určení strategie (vnější a.- přílež. a ohrožení, vnitřní a.- silné a slabé stránky) 7) Marketing - kdo bude to co nabízíme kupovat (marketingový mix) 8) Výroba a výrobní profil - popis postupu výroby, dodávky nejdůležitějších komponent, kapcity 9) Organizační systém - stanovení fcí a počtu lidí, jejich kvalifikace a způsob získání 10) Vliv podnikání na životní prostředí - omezení případných nežádoucích vlivů 11) Finance = stanovení potřeby fin. zdrojů a jejich zajištění, bod zvratu,kapitálová potřeba (výsledovka, rozvahy, výkaz Z/Z)