1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda Dvě nebo více firem utvoří nový právní celek (firmu) pro účely vzájemné spolupráce. KV= firmy spojí svoje dílčí Know-How, velikost takové společné firmy 2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie zjistíme pomocí Strategic Position and ACtion Evaluation analýzy, podnik má buď Agresivní (strat. zvyšování podílu na trhu), Konkurenční (strat. rozvoje výrobku), Konzervativní (strat. snižování nákladů) nebo Defenzivní (strat. přípravy na odchod z trhu) pozici (str. 120) 3. Oblasti společenské odpovědnosti ekonomická, sociální, technologická, ekologická 4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet nejdůležitější jsou ty, které technologickými inovacemi stávajících výrobků nabízejí lepší uspokojení potřeb a ty které jsou vyráběny v odvětvích dosahujících vyšších zisků. Strategií rozvoje výrobku, horizontální integrací, diverzifikací 5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč analýza odvětví (Strategické mapy, Analýza konkurentů, Analýza atraktivity odvětví), cílem je ohodnotit konkurenční pozici hlavních konkurentů ve vztahu k vlastnímu podniku, rozlišit výhodně a nevýhodně situované. Podnik může buď Růst a budovat, nebo Zmocnit se podílu na trhu a udržet ho a nebo Vzdát se podílu na trhu Strategické mapy: fáze 1) Co odlišuje podniky v odvětví od sebe, 2) znázornění podniků na mapě s použitím char. bodu 1, 3) zařazení podniku ve stejném strategickém prostoru jako náš p. 4) kružnicemi znázornit velikosti podniků. (str. 98-103)