Podnikatelský záměr- rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely. PZ je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekon. prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky. (slouží jako podklad při žádosti o úvěr bance)
1)Úvodní shrnutí - identifikace firmy, cíle podnikání, hlavní výrobní program, hlavní zákazníci 2)Popis firmy - proč vznikla, hlavní společníci, výrobní profil, licence, známky, zavedenost 3)Popis výrobků - výrobního programu = o jaký výrobek se jedná, v čem spočívají jeho kvality 4)Charakteristika odvětví - jak celá koncepce zapadá do určitého oboru (odvětví) 5)Konkurence - jména, velikost, technologie, licence, silné a slabé stránky 6)SWOT analýza-určení strategie (vnější a.- přílež. a ohrožení, vnitřní a.- silné a slabé stránky) 7)Marketing - kdo bude to co nabízíme kupovat (marketingový mix) 8)Výroba a výrobní profil - popis postupu výroby, dodávky nejdůležitějších komponent, kapcity 9)Organizační systém - stanovení fcí a počtu lidí, jejich kvalifikace a způsob získání 10)Vliv podnikání na životní prostředí - omezení případných nežádoucích vlivů 11)Finance = stanovení potřeby fin. zdrojů a jejich zajištění, bod zvratu,kapitálová potřeba (výsledovka, rozvahy, výkaz Z/Z)