Při distribuci produktu dřív, nebo později nastane okamžik kdy prodej začne klesat. Negativní trend se odvíjí především od druhu produktu jedná-li se o hitovou záležitost, v takovém případě je trend velice strmý. Nebo se jedná trvale žádané zboží, které má své vzestupy a pády.
Při poklesu výnosů z prodeje je třeba začít uvažovat co s produktem dále. Je zde několik možností. Většina produktů může projít takzvanou revitalizací. Může to být nový obal, přidaná drobná vlastnost, velikost balení atd. Tato revitalizace může zajistit opětovný vzrůst prodeje ačkoli zpravidla už není dosaženo stejného zisku jako v prvním maximu. Pokud je možné výrobek revitalizovat je to jedna cesta jak jej udržet na trhu s dostatečným ziskem. Pokud ovšem další revitalizace není možná je třeba mít připraveno jiné řešení. V tomto okamžiku je na vedení odhadnout zda současný trh má stále dostatečný potenciál či ne. Pokud ne je třeba porozhlédnout se, nebo si vytvořit trh nový. Následují tedy čtyři přístupy. Pro jednotlivé možnosti.